IPSC Slovensko IPSC Slovensko IPSC Slovensko IPSC Slovensko

Úspechy Slovenskej reprezentácie

Prvý report z ME 2013 v Portugalsku

Vážení priatelia, strelci,
prvých niekoľko dní majstrovstiev Európy je za nami. Tu je krátke zhrnutie z pohľadu nás rozhodcov (Alex Szabó, Stano Grubiak). Po neskorom prílete krátko pred polnocou 3.9. do Porta, sme boli prevezení do hotela, v ktorom sú ubytovaní všetci rozhodcovia.
Následujúce ráno sme o 9:00 odišli hotelovým transférom na strelnicu, kde sme boli rozdelení na svoje stage, na ktorých sa v tomto čase ešte vykonávali posledné úpravy šedivej, piesčitej a prachom zaviatej strelnici. Pred poludním došiel na strelnicu aj prezident IPSC Nick Alexakos a spolu s RM, QM, Area CRO a prezidentom IROA Dinom Evangelinosom prebrali stage. Tento deň bol pre nás nesmierne únavný, nakoľko bol spojený s dlhým čakaním bez vody v slnečnom počasí po neskorom prílete. Nakoniec sme okolo 18:00 po ukončení kontroly zbraní opustili strelnicu. Po príchode na hotel sme si nachystali všetko potrebné na pre-match a “veľmi skoro” (23:00) sme zaľahli do postelí .

Prvý deň predpreteku sa začal veľmi skorými raňajkami,a to už o 05:45. Na strelnicu sme odišli o 07:00, aby sme až po 08:00 s miernym sklzom začali v upršanom počasí strieľať. Počasie sa okolo obeda umúdrilo a zbytok prvého dňa sme dostrieľali pre strelcov v ideálnom počasí pod mierne zatiahnutou oblohou. V pláne bolo odstrieľať 12 stage, ale nakoniec kvôli zdržaniam a neustálom odstraňovaní drobných problémov na stage-och sme stihli iba 11. Stage ponúkajú len málo dynamiky a terče sú umiestnené v stredných a dlhších vzdialenostiach. Blízke terče sú polené, alebo kryté tak, že vyžadujú veľa mierenia a sústredenia.
Extrémom je stage č. 6, kde sú terče a jeden plate umiestnené na cca. 40m Bol som (Stano) jeden z pramála tých, ktorí tento plate zostrelili prvou ranou, no aj tak som stage dostrielal s 2 miss-kami. Všetky kývačky sú veľmi rýchle a viditeľné iba v malej časti. Technicky veľmi dobre je ale vyriešené ich spúšťanie a ich bezchybná funkcia. K tomuto pripojíme zopár obrázkov, ako tipy, ako skonštruovať spúšťanie kývačiek. Večer sme strelnicu opustili spolu so západom slnka nesmierne unavení, keďže sme si terče aj lepili a stavali a z časti aj skórovali.
Druhý deň začal obdobne, ale už s pekným počasím, ktoré je tu už niekoľko dní slnečné a máme pocit, akoby tu leto ešte nekončilo (cca. 30° cez deň) tak, ako to my poznáme doma, na konci leta. Ešte v rannej hmle sme sa pustili do prvého stage a počas celého dňa sme sa snažili dohnať časovú stratu z prvého dňa. Stage strielané z ľahu, so silnou ale aj výhradne slabou rukou preverili schopnosti každého strelca. Kvôli meškaniu z prvého dňa sme strieľali bez obedňajšej prestávky a bez obeda. Jediným šťastím bolo to, že som ráno pred odchodom odbehol kúpiť aspoň 4 Snickers tyčinky a fľašu vody a Coly. Inak by sme boli stratení. Podmienky pre naše strieľanie v prematch-I boli viac o absolvovaní stage-ov ako o súťažení. Pre strelcov to ale bude určite krásny pretek, kedy si strelia v priebehu 5 dní 6 stage za pol deň, a k tomu si oddýchnu počas jedného dňa plánovaného voľna. V druhej polovici dňa prichádzali aj strelci a rušivo pôsobilo aj riešenie záležitosti okolo kontroly zbraní. Celkovo bol prematch spojený s nedostatkom informácií a nedokonalosťami v organizácii, ktoré sme na Level 4 podujatí neočakávali. Po dlhých dňoch príprav a prematch-i sme večer boli prvý krát na večeru. Mnoho chutných predjedál a obrovské porcie hlavného jedla nás až zaskočili.
Sobotu sme opäť strávili celý deň na strelnici. Posledné úpravy a preberanie zo strany area CRO boli za nami až neskoro podvečer. Otvorené boli už aj stánky predajcov zbraní a streleckého príslušenstva a strelnica celkovo nadobudla farebný a pútavý vzhľad hodný preteku level 4. Chaotický odchod zo strelnice, kedy nám neprišiel sľúbený autobus, a odchod na hotel sme si museli riešiť individuálne, bol zakončený večerou pre všetkých RO s niekoľkými predjedlami, piatimi hlavnými chodmi a dezertom sprevádzanými tromi druhmi portského vína z edície EHC 2013.
Dnes je nedeľa a konečne si užívame pol dňa voľna. Otvorenie majstrovstiev Európy bude o 14:00 na námestí v meste Barcelos, no znovu nám ale aj strelcom chýbajú ďalšie informácie ohľadne organizácie nástupu na zahájenie.